מדריך לבחירת ברזים לבית

כיום קיים היצע ענקי של ברזים לבית מסוגים שונים, חומרים שונים ובצבעים שונים. האופציות העומדות בפני הלקוחות הם כמעט אין סופיות.

קיימים כמה פרמטרים שעליהם לתת את הדעת בבואנו לרכוש ברזים לבית:

  • תקציב – מאחר והמגוון הקיים הוא כל כך רחב והשמיים הם הגבול, חשוב לקבוע מראש מה התקציב העומד לרשותנו בנושא הברזים. מאחר ולרוב לא נדרש רק ברז אחד אלא בין 3-4 ברזים בכל בית, חשוב לברר מה הם המחירים הרווחים בשוק ועד כמה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא על הברזים במסגרת התקציב.
  • עיצוב – אם החלטנו ללכת על עיצוב כולל של החדר או של הבית כולו לפי נושא מסוים לדוגמא כמו עיצוב כפרי, מומלץ למצוא ברזים לכל החדרים שיתאימו וישתלבו עם העיצוב הכפרי אותו בחרנו.
  • אחריות ותו תקן – חשוב תמיד לרכוש דרך חנויות אמינות ומוכרות, לבדוק האם למוצרים יש תו תקן ומה זמן האחריות שנקבל על המוצר. על ברזים נהוג לקבל בין 5-10 שנים אחריות.

היכן בבית אנחנו עושים שימוש בברזים:

  1. מטבח – בברזים המותקנים אצלנו במטבח אנו עושים שימוש רצוף ואינטנסיבי ולכן הם צריכים להיות מאוד עמידים. בנוסף הם נוטים לצבור אבנית מהמים הזורמים בהם לעיתים תכופות והם נוטים להתלכלך יותר, בלכלוכים שומניים ועוד.
    כיום כשהמטבחים נמצאים בחלל אחד פתוח ביחד עם הסלון, יש לתת דגש גם על שילוב הברז עם העיצוב אותו בחרנו עבור המטבח שלנו כדי שהנראות תהיה מושלמת. אחד הדברים החשובים שעלינו לתת עליו את הדעת כשאנו בוחרים ברז למטבח הוא שכדאי שהוא יהיה ברז נשלף כך שהוא יקל עלינו את שטיפת וניקיון הכיור.
  2. שרותי האורחים – הברזים המותקנים בשרותי האורחים נמצאים לרוב פחות בשימוש ולכן כאן ניתן לתת דגש כמעט מלא על העיצוב והנראות של הברז. לרוב שרותי האורחים הם חדרים קטנים ולא מאוד מרווחים ויהיה מומלץ לבחור את הברז רק לאחר שבחרנו את הכיור. כך נוכל להתאים בין השניים ולא ליצור חלילה מצב של ברז גבוה מידי לכיור קטן וצר, אז כל המים ישפריצו וינזלו לכל עבר מה שידרוש מאתנו כל הזמן לנגב ולנקות.
  3. חדר הרחצה בכיור ובמקלחון או באמבטיה – גם ברזים אלו נמצאים בשימוש תכוף, בין אם כל בני המשפחה נכנסים להתקלח פעם עד פעמיים ביום ובין אם כל בני המשפחה מקפידים לשטוף ידיים ביציאה מהשירותים ולכן חשוב מאוד שתהיה גם בהם התאמה מלאה לצרכי הבית אך בהחלט גם לעיצוב. קיימים שני סוגים של ברזים עיקריים בהם נעשה שימוש: ברז הממוקם בצורה אינטגרלית בתוך הקיר או ברז המותקן על משטח ליד הכיור. בחירת הברזים צריכה להיעשות בהתאמה לצורכי המשפחה ובהתאמה לעיצוב.

ולסיום טיפ קטן – על מנת לשמור על הברזים שלנו יפים ומבריקים לאורך זמן מומלץ לנקות אותם עם חומץ ולהימנע משימוש בחומרי ניקוי חזקים כך שהם יישארו יפים ונקיים לאורך זמן.

אולי יעניין אתכם גם:

ברזי מטבח

אין מטבח ללא ברז, ממש כפי שאין מכונית ללא הגה. כיוון שזהו מוצר הנמצא במטבח, כמעט שלא נותנים עליו את הדעת, אך כדאי לדעת שישנם

קרא עוד »

מחמם מגבות לחורף חם

חדר הרחצה שלנו כיום מעוצב ומלא בפינוקים שמנעימים את שהותנו בחדר זה. מקלחת חמה בחורף היא אחת ההנאות הגדולות, ולכן כדאי להשקיע בכך. לאחר יום עבודה,

קרא עוד »

פחים למטבח

פח אשפה הוא אביזר הכרחי ושימושי שנמצא בכל בית, אם בחדרים, בחדרי הרחצה ובמטבח. בעבר המתקן המיועד לאשפה היה מינימליסטי ופשוט, פעמים רבות נסתר מהעין,

קרא עוד »